reklama

Moja "voda"

V škole sme mali uvažovať o našej "vode". Toto z toho vzniklo a sama neviem do akej rubriky to zaradiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Voda je charakterizovaná, ako životapotrebná tekutina, ktorá svojou sviežosťou človeku dodá energiu a chuť žiť. V prenesenom ponímaní môjho vnútorného ja, voda predstavuje život samotný. Nemajúc vodu vo svojom živote, cítila by som sa osamelá a smutná – skoro ako bez života.A čo je mojou živou vodou, ktorá mi prináša úsmev na tvár, vyhladzuje už takmer viditeľné vrásky na čele a dodáva kyslík večne zamyslenej mysli? Učili ma, aby som vďačila za daný okamih a neplytvala časom a možno práve preto sa mojou krvnou skupinou, mojou vodou, už dávno stala radosť zo života, úprimné priateľstvo, láska, empatia a vdychovanie atmosféry plnými dúškami. Môže byť empatia nepostrádateľnou súčasťou života? Myslím si, že v životre každého človeka by malo byť miesto pre ohľaduplnosť voči názorom a pohľadom toho druhého a nie byť iba zrkadlom neustáleho egoizmu. Byť k druhému chápavý a veľakrát svoju hrdosť nechať za dverami... Možno aj preto sú moje vody pokojnejšie.Už pred časom som strela, osobu, ktorá mi svojou prítomnosťou vytvára dokonalé podmienky na život vodnára. A práve vtedy sa podstatné stalo nepodstatným, lebo som začala mať živoť pevne uchopený v dlani s inou dlaňou. Hovorí sa, že byť vodou a právať v nej, potrebuje mnoho síl a mať pomocný plavák je len výhodou. Pomocný plavák v mojom živote predstavuje mnoho vecí a nie vždy sú aj účinné. Ako je to možné, ťažko povedať... No viem, že všetko má svoj zmysel a žiť v neistote je nebezpečné. Lebo tak ako voda, plynie i čas. Tak ako voda, mizne i život. A plynúť bez zmyslu je vodnou pohromou i samotným nezmyslom. A preto v mojom živote potrebujem mnoho starostlivosti o moju vodu.Niekedy býva ťažké pochopiť, že zmysel je aj v tom nepriaznivom a že napokon príde deň, kedy moje slnko opäť vráti na obzor a rozžiari vodu v priezračnú krajinu. Veď ako sa hovorí: „Žiť treba ako voda – jedným smerom, s prekážkami, no v „koryte“. “ Veď aj životom starca pretečie mnoho vody, nie vždy miernej a tichej, za to poučnej a vľúdnej.A aj preto vždy myslím na to, že nie je nič horšie ako ľúbiť bez vody, kedy sa bytie stáva racionálnym. Dúfam, že moja krajina fantázie sa nikdy nerozplynie a život, moja voda, láska i porozumenie ostanú pre mňa plné nadšenia a toho, prečo všetci žijeme. Plné života.

Martina Bednáriková

Martina Bednáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S dvoma tvárami, večne nerozhodná, detailistka, emancipovaná, svoja. Zoznam autorových rubrík:  DniSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu